Grisögon!

moshi-moshi!
idag har jag varit i skolan , ganska bra dag ändå , tog loss lösnaglarna och målade mina riktiga naglar rosa ist!
på min andra lektion idag skulle vi dissikera grisögon eftersom vi håller på med ögat,hjärnan och öronen och så. (kroppen helt enkelt) . jag var med linnea och mikka men micka kollade bort hela tiden och linnea fick till lut hjälpa mej på slutet , som tur var för annars hade jag fått gjort allt själv. ^^
de vi gjorde var:
vi fick ögonen , tog på oss handskar (dom som ville) och sedan skulle vi kolla hur de såg ut och säga namnet på massa delar.
sen så höll man ögat ordentligt i handen och sedan skärde jag up ungefär halva ögat. jag klämde ut glaskroppen på brickan och sen skärde jag bort glaskroppen så att jag bara linsen kvar.
senare vände vi ut och inpå ögat , sköljde av de och sen såg vi hur ögat såg ut inuti!

jag ska säga att jag faktiskt är stolt över mej själv eftersom till och med massor av killar tvekade , vilket jag faktiskt inte gjorde alls. !
de va faktiskt intressant och roligt på ngt konstigt sett , och jag skulle kunna göra om de igen!
ögat var väldigt sladdrig och med konstiga färger och grejer här och där , men de är  ändå en upplevelse som är ganska cool!

bai-bai  , ska se klart min film nu <3 sen hoppas jag på att jag kmr ihåg att plugga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0